Torsdagens resumé

Idag blev det att kliva upp tidigt igen. Jag ryser när jag tänker på hur sjukt trött jag var imorse! Jag fick hursomhelst skjutsa D till jobbet, vilket jag gärna hade sluppit. Men men, det visade ju sig senare att jag behövde visst ha bilen idag.

På förmiddagen spenderade jag och dogsen ett par timmar hos mami :) Sen fick jag rycka ut och hjälpa en vän i nöd. Lisa skulle visa lägenheten sin för en kille och ville inte riktigt ha sin hund Jack hemma då. Jack är en glad och studsig prick som är helt bedårande rakt igenom men det är tyvärr inte alla som uppskattar att en amstaff flyger upp i famnen på dem som fort man kommer in genom dörren. Så jag fick åka hem och lämna mina dogs och sen åka till Lisa för att bilen skulle få agera hundbur. Killen skulle ta Lisas lägenhet och då fick vi eld i baken och åkte och fixade flyttkartonger och jag hjälpte henne att packa samt åka på tippen med alla sopor. Åh, vad jag är glad för Lisas skull! Hon blir av med sin lägenhet två månader tidigare och får flytta in i sin nya lägga typ nästa vecka, snacka om flyt!

Efter att ha hämtat D på jobbet åkte vi och kollade på en bil åt mig. Och vet ni vad? Vi ska köpa den! Wooo fucking hooo!!! Gubben som äger bilen har dock nån form av separationsångest så jag fick inte köra hem den idag, han skulle höra av sig om nån dag då han känner sig redo att släppa pärlan, haha! Det känns då helt ofattbart - jag ska ha en egen bil!

Sen var vi bjudna på kaffe och fika hos K & H. Jag gillar att vara hos dem. Kan bero på att de har världens sötaste 1½-åring? Lillen kom ihåg att sist vi var och hälsade på läste jag böcker för honom så han kom med en bok och satte sig i min famn och tyckte att jag skulle läsa för honom igen. Han är sååå söööt! Vi hann med 5-6 böcker ikväll, minst. Sen blev han så ledsen då jag skulle åka hem - han stod fastklistrad vid mitt ben och höll om det hårt och bet tag i mina jeans för att jag verkligen inte skulle få åka. Och när jag gick ut stod han vid ett fönster och vinkade in mig... Aja, vi lär ju åka dit och hälsa på snart igen :)

När jag kom hem var jag lite sliten. Det har varit en lång dag idag! Jag skulle hjälpa Sandra med håret ikväll men jag lyckades slockna vid 22-tiden, med kläder och allt på. Vaknade igen för en halvtimme sen och nu är jag hur pigg som helst och har väldigt dåligt samvete över att Sandra får gå med utväxt en dag till. Jaha, nu är man alltså vaken och är på alerten... Det är dock lite fel tid på dygnet för att vara det. Hade jag vaknat om 4-5 timmar hade det nog funkat. Aja, jag tror att jag ska ta fram och läsa nån tråkig bok, det brukar vara rena sömnmedlet för mig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Yeeee, så härligt att läsa gumman.

Klart att du ska ha en egen bil ju!!!!

2009-01-09 @ 11:04:00
URL: http://desperathusfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0