Onsdag

Efter 1½ timmes sömn inatt är jag verkligen inte i form idag. Hur jag än försökte lyckades jag inte somna i tid igår. Det är den förbannade förkylningens fel! Jag har nysit och frysit och snorat och hostat i princip hela natten :( Jag har ändå varit rätt pigg på förmiddagen. Jag åkte till Luleå och hälsade på mami och lilsis, det var hur trevligt som helst att umgås med dem :) Sen åkte jag hem igen och fixade lite i lägenheten. Och nu vill jag bara sova, jag är så trött! Måste dock åka iväg snart igen och hämta D på jobbet...

Jag är måttligt irriterad på min a-kassa, hur svårt är det att betala ut arbetslöshetsersättningen i tid?! Väldigt svårt tydligen. Jag fick ringa till Agria och flytta Pumas försäkring på D. Och så ringde jag till Jordbruksverket och beställde ägarbyte. Jag har fan inte råd att ha kvar min hund. D får ta över henne. Det känns helt värdelöst såklart. Men han kan ju inte stå och betala för min hund bara för att jag är pank. Hundförsäkring är ju livsviktigt att ha, man vet aldrig vad som händer...

Idag har jag ingen bra dag helt enkelt. Jag känner mig som en helt tragisk människa - utan jobb, utan pengar... Jag vet att allt kommer att lösa sig så småningom men just nu känns det skit de luxe.

Av nån konstig anledning tänkte jag mycket på pappa idag. På vilket svin han egentligen är. Han har fan inte träffat mig på snart 6 år och verkar inte ha några större planer på att komma hit och hälsa på mig trots mina upprepade erbjudanden. Han vet mycket väl att jag har lite probs med mina pass som har gått ut, jag måste åka till Ryssland för att fixa nya och då är jag fast där i minst tre veckor - ingenting jag är sugen på i dagsläget. Så det skulle vara mycket enklare för oss alla om han kom hit, det är bara 100 mil liksom. Men han vill tydligen inte. Då så.

Nä, nu måste jag rycka upp mig och gå en promenad med dogsen och sen åka till Luleå och hämta D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0