Fan, fan, fan!

Min fina bil gick officiellt bananas! Holy crap! Jag skulle glida runt med svägerskan en sväng och så slutade den driva helt plötsligt :S Det var bara att gå ut och putta bort bilhelvetet till vägkanten i bara 20 minusgrader, utan vantar och liknande bekvämligheter. Kent (D's mammas sambo) kom och hjälpte oss och bogsera bilen till min gård. Det var tur att det hände nära hemmet och inte efter riksväg 97 för där skulle det vara något jävla svårare att få bogseringshjälp. Jag funderade på en sak då faktiskt - vilka obrydda svin folk egentligen är: jag hade varningsblinkers på och det åkte förbi massor med bilar men ingen kunde stanna och fråga om man behövde hjälp. När jag och D är ute och åker bil och ser att nån har bilbekymmer erbjuder vi alltid starthjälp, bogsering eller skjuts. Det ska vi nog sluta med.

Jag, med hjälp av svägerskan samt D i luren, har felsökt bilen och konstaterat att nån drivaxelgrejs behöver bytas. Så ikväll har jag en vistelse i garaget att se fram emot. Nån gång har jag hjälp D att byta den där grejen så jag tror att jag klarar av det själv med lite vägledning den här gången. Det känns självklart surt bilen pajjade när jag bara haft den i tre dagar men det är sånt som händer. Det är som sagt ändå bra att det inte hände långt hemifrån och med hundarna i bilen.

Nä, nu ska jag byta om till skitkläder, D kommer hem snart och då ska vi fixa min bilfan.

Kommentarer
Postat av: Helena

Nej, fy f-n vad jobbigt!Hoppas att ni lyckades fixa bilen och att det inte blev för dyrt att laga, kram!

2009-01-18 @ 13:50:20
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0